II edycja "Zdrowo jem, więcej wiem"- klasa I

 

II edycja (wiosenna) konkursu Zdrowo jem, więcej wiem" dobiegła końca. Wykonywaliśmy wiele działań:

 

Najpierw zrealizowaliśmy temat "Smacznie- zdrowo- kolorowo". W dwóch grupach dzieci wypisały nazwy znanych im owoców i warzyw, które odczytały. Zwiedzały wystawę owoców i warzyw, nazywały owoce, dotykały, wąchały, grupowały wg koloru. Na arkuszach kolorowego papieru dopisały brakujące nazwy owoców i warzyw. Następnie z zawiązanymi oczami rozpoznawały owoce lub warzywa, smakowały je i podawały nazwę. Kolejno miała miejsce pogadanka na temat wartości odżywczych owoców i warzyw. Uczniowie poznali pojęcie witamin i ich znaczenie dla poszczególnych organów znajdujących się w ciele człowieka. Podkreślona została waga 5 posiłków dziennie składających się z owoców i warzyw. Tańczyliśmy również do piosenki „Witaminki”. Podsumowaliśmy temat kartą pracy „Smacznie- zdrowo- kolorowo”, gdzie w każdej z 5 części koła dzieci umiejscowiły i narysowały posiłki pełne witamin. Wszyscy otrzymali medale, a królem zajęć został Natan. Jako zadanie domowe wykonały „Mój owocowo-warzywny tydzień” w formie tabeli. Po tygodniu przyniosły karty pracy do szkoły i je przeanalizowaliśmy. Dodatkowo wykonaliśmy sałatkę owocową składającą się z jabłek, bananów, pomarańczy i winogron. Było pysznie i każdy otrzymał dużą porcję. Poza tym, opisywaliśmy zdjęcia dotyczące tematyki zajęć, nakładaliśmy sylwety owoców i warzyw na planszę, liczyliśmy warzywa w zespołach. Bawiliśmy się w teatrzyk na podstawie wiersza Jana Brzechwy "Na straganie".

 

Na początku kolejnych zajęć pt. "Woda na zdrowie!" dzieci usiadły w kręgu i zamknęły oczy. Wysłuchały zagadki i z podpowiedzią strumienia wody ze spryskiwacza odgadły temat zajęć. Woda ze spryskiwacza wywołała dużo śmiechu i radości. Następnie wymieniły skojarzenia z pojęciem wody. Wykonaliśmy doświadczenie przygotowane kilka dni wcześniej. Okazało się, że roślina nie może żyć bez wody. Dobrze zachowała się forma kwiatu w wodzie czystej, a ta w wodzie z dodatkiem proszku do prania zaczęła brązowieć. Drugie doświadczenie z przekrawaniem owoców i warzyw dowiodło o zawartości wody w organizmach. Wykonaliśmy też zabawę, ile jest w nas wody. Podczas pogadanki dzieci poznały znaczenie wody dla organizmu człowieka, zwierząt i roślin. Następnie zapisaliśmy te informacje na niebieskich kartkach. Bawiliśmy się również w „Wodę jak lustro”. Omówiliśmy opowiadanie „Choroba żaby Matyldy” i podsumowaliśmy zajęcia znaczeniem słów „Pij wodę na zdrowie!” oraz, przekazując sobie butelkę wody w kręgu i dokańczaniem zdania „Dziś dowiedziałem się…”. Jako zadanie domowe uczniowie wykonali kartę pracy „Woda na zdrowie”. Dodatkowo wykonaliśmy na tablicy gazetkę o wodzie i przypomnieliśmy zasady mycia rąk.

 

Dzieci wzięły udział w konkursie na zaprojektowanie Wodolubka, który będzie codziennie przypominał o piciu wody. Napłynęły 3 prace wykonane indywidualnie w domu. 

 

Podczas kwietniowego zebrania rodzice otrzymali materiały o tym „Jak przekonać dziecko do jedzenia warzyw?” oraz wysłuchali prelekcji o uczeniu dzieci zdrowego odżywiania w oparciu o prezentację multimedialną. 

 

Wspólnie z dziećmi zebraliśmy w jedną całość wykonane podczas projektu materiały, umieściliśmy na kolorowym papierze i powiesiliśmy na szkolnym korytarzu, aby pozostali uczniowie szkoły mieli do nich dostęp. Podczas przerwy dzieci opowiadały kolegom i koleżankom z innych klas o działaniach, promując swoją pracę i zdobytą wiedzę. Na wystawie zawisły i stanęły także konkursowe Wodolubki, które cieszyły się największym zainteresowaniem obserwatorów.

Wersja dla niedowidzących - włącz Wersja dla niedowidzących - wyłącz
BIP Deklaracja dostępności

Jadłospis na PONIEDZIAŁEK:

Grochówka z ziemniakami i kiełbaską 300ml, naleśniki z dżemem i twarogiem 350g, kompot owocowy lub woda z cytryną 200ml



Licznik odwiedzin:
Wszystkich: 1 915 692
Wczoraj: 408
Dzisiaj: 402
Online: 11
wcag 2.0
Ta strona może korzystać z Cookies.
OK, rozumiem